Saturday, May 05, 2007

cerita empat

Kak Izzah mengajak ke Raudah. Malas rasanya nak berhimpit himpit untuk masuk ke sana. Entah macam mana, hati tergerak... "Marilah...." aku mengajak.

Cik Timah, Din dan aku pergi bertiga je. Macam lambat nak tunggu yang lain. Din nak tunggu di masjid sampai zohor.Dalam perjalanan aku berbisik kepadaNYA. Dapatlah aku mengerjakan solat di RAUDAH. Setiba di sana, aku berbisik pada Cik Timah, " Kita biarkan aje badan di tolak, follow the flow...." Langsung di tolak dan di himpit badan kami. Sempat juga "menyelamatkan" Siti Rahmah yang baru selesai solat sunat sebelum di pijak. Mulut aku tak berhenti-henti bersorak "SOLAH!!SOLAH!!" sambil menunjuk Siti Rahmah- Siti Rahmah yang sedang bersolat kepada mereka yang menolak-nolak aku dan Cik Timah.

Bak MAGIC, sedar sedar aku berada di ruang kosong, KOSONG... Di RAUDAH!!!!! Cik Timah menyuruh aku bersolat.... "cepat" katanya sambil menghadang umat-umat yang seakan-akan hendak memijak kepala ku. Selesai solat aku pula menghadang Cik Timah.

Akhirnya, selesai sudah 4 solat sunat aku kerjakan. Alhamdullilah, DIA beri aku peluang. Sayu bila nak meninggalkan Raudah. Aku? Aku? si kerdil ini di beri peluang ke Raudah? Macam tak percaya. Berbagai doa aku pinta dan dengan sebak di dada, aku beransur pulang.

No comments: