Friday, May 04, 2007

cerita tiga

Apalah yang dijerit-jeritkan oleh Siti Rahmah si security ni. Ahhhh... pedulikan aje, kena concerntrate ni. Nak masuk Raudah. Habis di tolak-tolaknya aku dan Cik Timah. Sekejap badan ke kiri, sekejap badan ke kanan. Hey!!!! Tak nampak ke ada umat tengah solat? Nasib baik aku tak timpa Siti Rahmah yang tengah sujud tu.... Eish eish eish...aku tetap berpegang kepada nilai nilai aqidah yang baik. Ustaz kata jangan tolak tolak... berdosa! Kalau tak dapat solat sunat di Raudah, sembahyang aje di luar. Mungkin tmpt yang kita sembahyang tu, tempat di mana Rasullullah s.a.w. duduk bersama sahabat2nya.

Aku semakin hampir dengan Siti Rahmah si security tu. Dia jerit-jerit lagi. Makin hampir, makin jelas jeritannya itu. Eh! apa yang dia kata? Apa? Dia berbahasa Melayu ke? Pandangan aku tepat pada Siti Rahmah si security tu. Dia menjerit lagi, dia jerit "INI RAUDAH! INI RAUDAH". Aku terkejut, betul ke apa yang di katanya tu? Aku tunduk melihat carpet. Terngiang-ngiang bicara ustaz di luar tadi. Dia kata " pabila kamu sampai ke karrrrpet warnak hijaou, maka itu lah Raudah. Tempat lain karrrpetnyak warnak merah ya..."
Betul ke apa yang aku lihat ini? Kepala aku tak berfungsi, aku kena fokus.... Aku tahu yang aku bukan buta warna..... Aku memekik pada Cik Timah, MAK!!!!! KITA DAH DALAM RAUDAH!!!!!!!!!!!! Ye, aku memijak carpet hijau, langsung jadi dungu....

Kenapa ni? kenapa??? Gembira yang tak terhingga sampai hilang kata-kata. Hanya meleleh air mata gembira, sayu, sedih, pilu.

Aku pulang dengan senyuman Siti Rahmah yang tercantik di dunia.....

No comments: