Friday, July 07, 2006

rezeki mereka

nasi lemak, lauk sotong
roti canai inti sardin
nescafe sedap, teh kosong...
apa???? Rm 5.50 je?????
terkejut Din!!!!

wiper kereta di ganti baru,
duit yang ada, alahai haru....
akan tetapi, tak mengapa...
mereka percaya rezeki di mana- mana...

dapur gas yang mahal,
tak ada duit pun mereka beli...
TAK BAIK NYA SI PENJUAL....
gas connector nya tak di beri????!!!!

gas connector di cari cari...
sampai ke puchong dari kelang lama,
ini harus kes duit lagi,
hei dah nasib, nak buat macam mana?

dah kelihatan kelibat ramai jejaka,
nak menunaikan solat fardhu jumaat,
macam mana ni? kain bersih Din tak ada...
singgah rumah Leen, pinjam kain Omar,
apartment tinggi mereka kenalah panjat!!!!

perut dah pun berkeronchong,
macam macam lagu dia nyanyi,
Omar ajak makan nasi beriyani,
they all okey je, janji hapi!!!!!

bila dah kenyang,
sendawa pun panjang,
masa untuk pulang,
dah rindu benda tersayang....

itu lah lah cerita tuan kami....
ke sana sini pada hari ini...
berkat doa kami semua,
rezeki mereka murah sentiasa...
terharu melihat mereka,
bergegas keluar rumah pagi buta,
mencari makanan untuk kami semua...
selalu kami yang pertama di kepala mereka....
itulah balasan yang mereka terima,
selesai sudah semua kerja,
dan di permudahkan juga rezeki mereka....

their new cat lantern

8 comments:

Ross said...

nampak cahaya lampu je...kepala and ekornyer mana...

Bestnyer your "guridam" ni...rasa terhibur...you are such a creative person Aiz..bertuah Din..."cantik, smart, down to earth etc etc....apa lagi yer"

aiz said...

kah kah kah... mana ada... merapu je... anyway, glad you're entertained... anyway, you must believe this guridam i wrote because it's true.... so ada hikmah tak dapat gi jauh jauh utk kerja...
sian nana and oren nanti... sape nak jaga dia org?

kuntakente said...

cantikkkkk nya cat tembaga tuuuu, aku pun nak satu lahhh

aiz said...

memang cantik cat tembaga tu....
hang nak nanti aku belikan tapi aku dah terbeli satu painting dragonfly nak kasi kat hang.... hang mesti suka punya... cannnnnnntikkkkkkkkkkkkkkk sangatttttttt!!!

Ross said...

Aiz

Kucing tembaga yang tak bernyawa
Jadi idaman sijejaka nun di Damansara
Olen dan Nana kubawa bersama
Kalau ada rezeki nun jauh di sana

aiz said...

ross.... ye ke??? they won't like it there lah.... tak yah gi lah...

Anonymous said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonymous said...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»