Sunday, March 30, 2008

Kan mak suruh jadi doktor....

"Faizah........." my name was being called to see the doctor.

I like this doctor, she's very friendly. Every time something is not right with you she will take the time to explain the cause of it and how to prevent it in 'ENGLISH'.

"Yes, yes.... so what's wrong with you today, Faizah?" she asked.
"I have urine infection" I said.
"Owwwwhhhhh" she exclaimed with a smile.

Then we went through the Q&A. By 7 minutes, I was already out.
Add another three minutes, I was on my way home.

After dinner Din asked "Doktor cakap apa yang?"

"Doktor cakap, it's common especially if you kurang minum air and suka tahan kencing. I guess in my case it's both kot?" I explained.

"Ohhhh...." he sounded interested.

With that I took the liberty to explain into detail as how the friendly doctor had explained. The only problem was I kinda forgot the right term she used. So I ended up sounding silly than I look. (I look: bad hair day, hair tied up on top of my forehead)

"Doktor kata, sebenarnya bukan I tak puas kencing yang. Kuman dah mainkan perasaan sensor dalam bladder I. So secara tak langsung kuman tu dah mainkan jugak perasaan I yang asyik terasa nak kencing je"

I guess I was lucky again this time, he did not make any faces instead he said " jahatnya kuman tu mainkan perasaan you...."

Tomorrow I hope the kuman won't be there to play with my feelings again. Penat tau!

17 comments:

Unknown said...

hilarious!!

Anonymous said...

What? kuman main kan perasaan you...kalau shaniza will say this..."oooo...my god..really"...ross..you make my day...try to visualise muka Din...

rainmaker said...

hahahahahaha kelakar lah....tapi poor din ek...puasa puasa hahahaha

aiz said...

kebun, its not hilarious when i had to pee..... ouch!

ross, yes..... really. din's expression? macam tu lah....

rm, sape kata di PUASA?!!!! hehehe

Spena said...

Tu je ke Dr cakap? mesti ada lagi, kan? kan? kan?

Spena said...

Tu je ke Dr cakap? mesti ada lagi, kan? kan? kan?

aiz said...

haiyo spena.... that's y i like this doctor lah.... the gory and dirty part she'll save it for thr 'gory' and 'dirty' ppl!!! har har har!!!!!

all jazzed up said...

i had that last year.. it was so bad until i had high fever and threw up three days straight... pastu sakit pinggang gila. rasa macam nak mati jugak la... hospitalised for 3 days. Nasib baikyou detect early.. self diagnose pulak tu.. Tapi kau kalau jadi doctor mesti vogue.. tergugat seseorang itu....

Postnatalcareset said...

hoohooo.. kuman pun ada perasaan untuk mempermainkan manusia. dang!

gila, kuman nih ada emosi.

Anonymous said...

memang ada lagi dr tu cakap... si Aiz ni try nak cover cover... ramai orang xpriance benda cam tu... spena knows better... hahahahah... Din tak PUASA ek... rezeki allah subahanna wataalla kan... heheheheh

nab...

aiz said...

jazz, omg! really? sampai hospitalized? din told me he had it sampai demam... but threw up tu yg tak tahan tuh! (eh! u r sure sd was not there at dat time ah?)

Me? Doctor? Yes, sometimes I play doctor-doctor too.... Only my patient is Din hahaha... on a serious note, i often play doctor with the kitties.

Cheh! Me? Vogue? Mana ada? nanti u all shud cum see me at home lah... sure terkejut badak... kebun dah selalu tgk, rm... almost dapat tgk how "vogue" i am at my "best"!!!!


erin, tu lah kuman nih! jahat!!! i wonder if kuman ada hati?

nab, okey lah... macam ni lah... nak tau sgt!
honestly doctor only told me what i had written and about PEE AFTER SEX tu , I guess doctor pun tau, I dah tau.... bak kata JZ, I ada rupa ala2 doctor gitu... hahahaha
kidding...

anyway folks, the kuman sill there but not so bad lah... antibiotics esok pagi dah complete. nasib baik 3 hari je!!!

Anonymous said...

Hello makcik. Ini kena cystitis ke? Basuh tak lepas sex or peeing? Ke roll over and snore aje nih?

Baru dua malam kat pulau...dah macam ni my comment. Hahahah!

Postnatalcareset said...

kalo kuman ada hati? ermm mesti dia jadi baik. haha atau dia akan sms luahan hati. hooo.. tapi mana datang henpon. ah..

Unknown said...

hello hello?
din je ur patient? u owls, aiz pun pernah main doktor2 dgn i tau...i kena drink poisoning, pun sampai termuntah2 jugak. nasib baik ada dr faizah. pandai tau dr ni...pandai bawa keta

aiz said...

sd, hah!!!! cytitis.... pandai awak!!!! doktor jugak ker? 2 malam kat pulau eh???? weekend ni mesti bosan... semua org tak de... rm pun tak gak!!! TAK SUKA!!!!

erin, kuman nyer handphone mesti comel kan... hehehe

kebun, ha tu lah! doktor ni memang pandai... macam2 lagi doktor faizah ni boleh buat yg depa tak tau!!!! hahahaha!

owh! btw sd, wa BASUH LAH!!!!! yek yek tau!

Anonymous said...

Aiz..I doctor gak...pakar cucuk-cucuk.

I might get back on Saturday evening. So Sunday kalau nak lepak-lepak gimme a buzz.

aiz said...

doctor sd, oh.... dr faizah cucuk2 tak pandai but 'toot' pandai lah (pg 13 lah for mature audience je!!!!)